Workshops

Best Pratice forum

Leder workshop i Marakesh

Der findes ikke noget mere motiverende end at blive involveret og en workshop er en fantastisk måde at involvere sin ledergruppe eller sit team på.

En vellykket workshop betyder næsten altid, at relationerne mellem deltagerne er styrket, og at væsentlige problemstillinger kommer på bordet og bliver løst.

Så hvad enten du har et helt fantastisk team, du ønsker skal blive ved med at være fantastisk, eller du har et team, du drømmer om kan udvikle sig til et lidt højre niveau, så er workshops ofte den bedste måde at gøre det på.

En workshop kan strække sig over blot et par timer eller den kan være flere dage – alt afhængigt af, hvad man ønsker at arbejde med.

Jeg laver mange forskellige workshops, og i sidste ende er de altid skræddersyet til den enkelte opgave. Herunder kan du se eksempler på  workshops jeg afholder.

Team snak

Mike Hohnen - team talk

Team coaching med Mike Hohnen

I en travl hverdag får vi ofte ikke talt om de vigtige ting – eller de lidt svære spørgsmål. Vi tager det, der haster og så må resten vente.

Men det væsentlige bliver jo ikke mindre væsentligt af at blive fejet ind under gulvtæppet – tværtimod så bliver det kun værre med tiden. Får problemer lov at ulme længe nok, ender man med at have en ”giftig” teamkultur.

Stærke teams og ledergrupper er kendetegnet ved, at de har en konstruktiv og solid feedback kultur, hvor man kan tale om tingene- også om de knap så behagelige ting. Som team kan man ikke levere en præstation i top, hvis man ikke kan tale om det, der ikke virker.

Det er min erfaring, at et par workshops af 2-3 timers varighed kan gøre underværker. Det kan være med til at slå en helt ny tone an og skabe en ny og anderledes konstruktiv kultur. Det er en investering som bliver at se på bundlinjen efterfølgende.

Service Design

L1020444 - Version 2

Ledegruppen gennemgår gæstens rejse og finder forbedringer…

 

Walt Disney introducerede som den første storyboards. Små sedler med skitser til hver scene i en film klistret op på væggen, så alle på holdet kunne se, hvordan historien skulle udfolde sig.

I dag er det samme metode, de bedste servicevirksomheder anvender, men nu er det ikke med eventyret om Snehvide som omdrejningspunkt. Det er gæstens rejse gennem vores system, der er centrum for fortællingen. Metoden  hedder service design og det dokument der kommer ud af det kalder vi et service blueprint

Metoden er et fantastisk redskab, når man ønsker at inddrage alle afdelinger og at øge forståelsen for helheden. Det er samtidig et eminent værktøj til at spotte flaskehalse og muligheder for at forbedre vores service.

Workshoppen tager det meste af en dag og kan laves for hele virksomheden eller for en ledergruppe. Det giver en unik indsigt og en fælles forståelse for, hvordan man kan optimere sit service leverance system.

Strategi-dag

 

Strategi værksted 2

Valg af hovede strategier … et vigtig punkt i dagen program

 

Det, der adskiller succes fra fiasko, er næsten altid strategi. Rigtig meget tyder på, at de virksomheder, der har en klar idé om, hvem de er, og hvorfor de er det, klarer sig meget bedre, end dem der blot forsøger at flyde med strømmen.

Brug en dag med dit lederteam til at få hold på strategien. Det er godt givet ud! (Kombiner evt. med Strategiværkstedet – se mere her)

 Skal vi tage en snak om din workshop?

Hvis du er blevet inspireret til at lave en workshop i din virksomhed så send mig en besked og lad os tage en først uforpligtende snak om hvad jeg evt kan hjælpe dig med:

Send en besked til Mike

Send en besked til Mike