Luftmadras på gulvet – 2 mill overnatninger solgt

Jeg er altid på jagt efter nye trends – nye ideer der spirer – og som måske umiddelbart ser helt skøre ud.
(Vi var mange der ikke levnede RyanAir mange chancer da de startede de første rute – men vi blev klogere.)

Se nu det her lille web firma Airbnb der har rejst 112 Millioner dollars – selv om dollars ikke er hvad de har været så er det da noget der ligner en god halv milliard danske kroner. Hvad sælge Airbnb så? de er en ny slags Bed & Breakfeast booking center – de startede ud med at tilbyde venner og venners venner en luftmadrads på gulvet og en gang morgenmad og det har nu udviklet sigt til en omsiggribende booking virksomhed der formidler kontakt mellem folk der har noget de ikke bruger og folk der gerne vil låne det for en stund.

Airbnb consumers are overrepresented among young people and older people. Young people value a social way of travel. The hotel room is now perceived as sterile, boring, and depressing. The older travelers–I think it was Brian’s grandmother who said, “This is the way we used to travel all the time. You always stayed in people’s homes” (before the hotel business really kicked in).

Det jeg især hæfter mig ved er det her med at unge mennesker, i følge Fast Company opfatter hoteller som kedelige, sterile og deprimerende.

Man kan find et sted at bo i alle kategorier – ikke kun luftmadrasser på gulvet – se bare det her nydelig tilbud som slår mange hoteller i området med flere længder:


Det her koncept og især interessen for det er endnu en brik i et pusle spil der handler om at ændringer i (rejse)forbrugsmønstre.

Læse hele artiklen i FC her

Og yderliger en artikle om den spirende ‘dele-økonomi’ her

Har du spørgsmål eller kommentarer?