Modul 2 Ekstern Analyse

Det første step i vores eksterne analyse er at se på den branche, vi er en del af.

Hvad er karakteristisk for netop vores branche lige nu, og hvad er det især, der er under forandring?

Husk at du kan klikke i nederste højre hjørne på videoen for at få fuld skærm

roedstreg

Næste step er at kigge nærmere på konkurencesituationen: Hvem er vores konkurrenter – i forhold til hvilke kundegrupper og hvad er vores relative position i forhold til nogle af de afgørende parametre?

roedstreg

Det er ikke kun konkurrenterne der påvirker os. Der er en lang række forhold i det omkringliggende samfund, som vi også er nødt til at tage i betragtning. Det kan både dreje sig om muligheder og trusler.

roedstreg

Sidst men ikke mindst skal vi forsøge at identificere kundesegmenter, der kunne være interessante for os.

roedstreg



Herunder finder du links til tre dokumenter som kan være interesant ifht det her med markedsmulighederne. Det er muligvis kendt stof men det er vigtigt at i kender til det:

Turismens vækstpotentiale i Region Midtjylland

MPI-Denmark-The-Future-of-Meetings

Aarhus Erhv_turisme110214udkst

MARKEDSSEGMENTER – RM

Trends og Udfordringer

Der findes også mange nyttige informationer hos Visit Denmark