Velkommen til Strategiværkstedet


StratV - logo

På denne side finder du en oversigt over modulerne i forløbet. Det er også fra denne side du navigerer rundt i modulerne. På siderne i de moduler vil du øverst finde det grå bånd, som viser dig, hvor i modulet du er. Det skulle gerne gøre det lidt nemmere at navigere rundt i materialet.

roedstreg

 

I den første video herunder gennemgår jeg hele forløbet og måden vi skal arbejde på:


roedstreg


Modulerne består af en række præsentationer i video format.
Der vil være forskellige niveauer af viden på et hold. Jeg har derfor forsøgt at finde en balance der gør, at jeg ikke forklarer alt ned til mindste detalje, men samtidig sikre at alle er med. Hvis du undervejs sidder og tænker “det her ved jeg godt” så spol frem. Hvis du ønsker at få  noget uddybet eller blot har et spørgsmål, kan du skrive en kommentar i bunden af den side, du er på. Det har den store fordel at andre på holdet også få glæde af både spørgsmål og svar. Du kan også skrive dine spørgsmål og kommentarer ned, så vi husker det til vores coaching samtale.
Sidst, men ikke mindst er du altid velkommen til at sende mig en email hvis der er noget du har brug for under hele dette forløb.

Modulere bliver tilgængelige efterhånden som vi arbejder os frem . Hvis ikke der er en FORTSÆT knap under en modul beskrivelse betyder det at det modul ikke er ‘åbenet’ endnu.

roedstreg


Introduktion

De indledende øvelser til forløbet.
Hvorfor skal vi tænke strategi i små og mellemstore virksomhedder?
Hvad er strategi?

Links og inspiration:

FORTSÆT

roedstreg

 

Lidt baggrundsviden

Her finder du et link til præsentationer der handler om Serviceværdikæden (The Service Profit Chain). Serviceværdikæden er en tankegang, som på mange måder er rygraden i hele min måde at tænke strategi på. For nogle deltagere ved jeg, at det er kendt stof. Hvis det er tilfældet for dig, kan du springe denne sektion over.

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 1 – Intern analyse

Reality check – Hvad har mønstret været på en række nøgletal over de sidste 3 år?
Checkliste – kerneaktiviteter som vi ved er vigtige.
Hvad er vigtige kundesegmenter og storkunder?
Gæstetilfredshed og loyalitet.

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 2 – Ekstern analyse

Branchen vi arbejder I – hvad er vigtige elementer?
Konkurrencesituationen
PESTEL analyse
Markedsmuligheder

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 2a – Konklusion på første analyser

SWOT analyse
Styrker
Svagheder
Muligheder
Risici
Valg af hovedstrategier

Overvejelser i forhold til mødets værdikæde.

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 2b – Inspiration til lederworkshop

Forankring i ledergruppen.
Service Blueprint – en måde at forstå gæsterejsen på.
Materialer til workshop.
FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 3 – Valg af forretningsmodel

Business Model Canvas.
Gæste Persona.
Valg af værdistrategi.

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 4 – Valg af salgstaktikker

LSM-modellen
Hvilke taktikker til hvilke strategier?

FORTSÆT

roedstreg

Modul 4a Internetmarketing

Den lange hale
Permission Marketing
Dit brand er et medie

FORTSÆT

roedstreg

 

Modul 5 – Implementering

Handlingsplaner
Målsætninger og Nøgletal

FORTSÆT

roedstreg