Hvor blev blåbærrene af…

Jeg har med glæde og beundring observeret hvordan Lagkagehuset er rullet ind på det Københavnske bager marked. Fantastisk godt initiativ.

Med højt hævet fane og et budskab om at det at ‘gå til bageren’ skal være en oplevelse har de taget os med storm. Fokus på kvalitet i alle led af oplevelsen: indretning , personale og fremfor alt i produkt kvaliteten.

Men nu er der pludselig sket noget – der er ingen blåbær i en blåbær muffin – skær man den igennem opdager man at der kun er nogen ganske få blåbær i det aller yderste øverst lag – resten er solid sandkage.

Lagkagehuset er røget i den klassiske fælde. I rejsen fra fra ny – til bestående er de faldet i og på vej til at blive stereotype – en blåbær muffin uden blåbær det behøver man ikke gå til Lagkagehuset for at få, det kan man finde mange steder…

Det er der en lektie i for os alle sammen – den største trussel mod en fantastik strategi er at du får succes…

Har du spørgsmål eller kommentarer?