Hvad vælger du?

Hvad vælger du?

Forestil dig, at du har besluttet dig for at åbne en kaffebar.
Kaffebarer er jo ikke det, der mangler i bybilledet i dag, så der er mange om buddet. Men du ved også, at gør man det rigtigt, så er successen hjemme.

Du har alt, hvad du skal bruge. Du har lavet din research, fundet den rigtige placering og alt det der. Nu står du overfor et strategivalg.

Du skal vælge mellem to mulige strategier.

Enten kan du positionere din kaffebar, som den kaffebar, der serverer den bedste kaffe.
Eller du kan positionere din kaffebar, som den kaffebar, hvor “sådan nogle som os” drikker kaffe.
Hvilken af disse to positioner tror du, at du ville have mest succes med?

Du behøver bare tænke Tamagotchi, hinkesten og hønseringe (hvis du er gammel nok) for at forstå, hvor meget power der er i ‘gruppen’.

Vi er flokdyr, der gerne vil “høre til.” Af og til er der nogle, der der gør det nemt for os at høre til – og så flokkes vi dér.

Måske har du ikke lige planer om at åbne en kaffebar, men så har du ansvaret for en anden virksomhed.

Så hvordan har du valgt at positionere den?

Er I et sted, der gerne vil gøre det godt?

Eller har I skabt en et sted, hvor ‘folk som os’ kommer?

Det er ret mange penge til forskel i den sidste ende…

Har du spørgsmål eller kommentarer?