Dødens Gab

De fleste brancher og ikke mindst hotel og konference branchen oplever lige nu en grim kombination af faldende efterspørgsel og et stigende udbud fra stadigt flere ny deltagere.

Dødens gab kalder jeg det

Mange reagere instinktivt ved at øge deres marketing indsats, flere annoncer og budskaber om nye produkter/pakker måske endda til (lidt) lavere priser. Samtidig starter de en klap jagt på omkostninger – hvad kan skæres væk eller gøres billigere. Et lidt dårligere produkt til lidt færre penge…Er det løsningen?

Det svare lidt til at bremse, styre og give gas når man rammer islag i et skarpt sving med for høj hastighed – man spinner helt ud af kontrol. Som minimum får man nogen slemme buler i renommeet i værst fald afgår man ved døden som virksomhed.

Lige som mange på glatførere kurset lærer den i begyndelse lidt ulogiske teknik med at koble ud og styre kontra i en udskridning skal man som virksomheds strateg lære at når vi rammer økonomisk glatføre gælder det om at: holde prisen, øge sin service, forbedre sin kvalitet og fokusere på et snævrere markedssegment som man så til gengæld gør det helt fantastisk for. Fokus frem for mere støj er parolen.

Hvordan man gør det rent praktisk er netop hvad vi arbejder med på GROW sales kurset.

Har du spørgsmål eller kommentarer?